Gezamenlijkebeoordeling

Bring Your Life Experiences To Us

Gezamenlijkebeoordeling

Wat is een cyberaansprakelijkheidsverzekering en is het geschikt voor mijn bedrijf?

Aangezien bedrijven steeds meer online zaken doen, moet er sterk worden nagedacht over investeringen in cyberverzekeringen.

Het gemak van internet heeft een enorme impact gehad op de manier waarop bedrijven zaken doen. Hoewel de voordelen van zakendoen op internet aanzienlijk zijn, moeten de potentiële bedreigingen worden erkend.

Wat is een cyberaansprakelijkheidsverzekering?

Cyberaansprakelijkheidsverzekering is een van de beste verdedigingsmechanismen voor bedrijven die online werken, aangezien datalekken en beveiligingsbedreigingen steeds vaker voorkomen.

Op dit moment bestrijkt een cyberaansprakelijkheidsverzekering een breed spectrum van internet. Dekking kan zijn:

Datalek of privacycrisisbeheer (verlies van vertrouwelijke informatie)

Aansprakelijkheid voor media en multimedia

Aansprakelijkheid voor afpersing

Aansprakelijkheid voor netwerkbeveiliging

Een groot deel van de dekking voor deelnemers van de eerste en derde partij overlapt in meer dan een van deze categorieën. De beste dekking voor cyberaansprakelijkheid en ook bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering of BAV verzekering zorgt ervoor dat al deze potentiële inbreuken op de beveiliging worden opgenomen. Natuurlijk zijn verzekeringen zoals een AOV verzekering ook een must als u verzekeringen aan het afsluiten bent.

Cyberbeveiliging is belangrijk voor de meeste bedrijven

Een recent artikel gepubliceerd door CNBC meldt een instroom in de aankoop van een cyberaansprakelijkheidsverzekering. Start-ups en meer gevestigde bedrijven en kleine, lokale bedrijven beginnen allemaal te investeren in de dekking.

In een Symantec Information Protection Survey uit 2010 claimden de respondenten een gemiddeld verlies van $ 188.242 voor kleine en middelgrote bedrijven als gevolg van cyberaanvallen.

Financiële instellingen zagen in 2013 ook een stijging van bijna 30% in de verkoop van cyberverzekeringen. Retail- en groothandelsbedrijven kenden een stijging van bijna 20%, terwijl alle andere industrieën een stijging van 40% zagen in aankoop.

Bedrijven moeten nadenken over hoeveel van hun zaken online worden gedaan om de opties af te wegen – als het merendeel online wordt gedaan, is aankoopdekking waarschijnlijk in uw belang. Houd rekening met de omvang van uw bedrijf en financiën, aangezien de dekking afhankelijk is van deze factoren.